Interruttore di trasferimentu automaticu (ATSE)pò risolve u prublema di sovrapposizione di linee neutrali.Allora chì significhemu per una superposizione di linea neutra?
Figura 1: Assumimu chì a tensione di uputenza DCL'alimentazione hè 220V, è u valore di resistenza di i trè resistori di carica R hè 10 Ohms.Calculemu a tensione à traversu a resistenza di carica Ra:
Per a resistenza Ra, avemu:
Avvisate chì ci sò trè currenti chì passanu per a resistenza Ra, unu di quale escealimentazione elettricaEa è torna à u polu negativu di l'alimentazione per LINE N. L'altri dui partenu da Ea è tornanu à u terminal negativu via Eb o Ec.Ma perchè e forze elettromotore di e duie fonti in questu ciclu sò uguali è opposti, u currente hè zero.
Un'altra cosa chì deve attenzioni particulari hè chì a tensione à u puntu N hè 0V.
Fighjemu dinò a figura 2 : u N in a figura si rompe in dui punti, N è N'.Chì ghjè a tensione à traversu a resistenza Ra?Hè faciule di dì chì a tensione à traversu Ra hè 0V.
Di sicuru, a premessa quì hè: i trè paràmetri di l'alimentazione in u circuitu sò cumplettamente coerenti, è i paràmetri di resistenza sò ancu cumplettamente coerenti, è ancu i paràmetri di u filu, vale à dì a resistenza di a linea, sò ancu cumplettamente coerenti.
In una linea vera, sti paràmetri ùn saranu micca esattamente u listessu, perchè u Ra hà una tensione assai bassa.Chjamemu a tensione N '.
Fighjemu a stampa sottu:
Comu pudemu vede, l'alimentazione elettrica in FIG.3 è 4, fig.1 è FIG.2 hè cambiatu da DC à AC trifase, è a tensione di fase hè 220V, cusì a tensione di linea hè naturalmente 380V, è a differenza di fase trà e trè fasi hè di 120 gradi.
Chì ghjè a tensione à traversu a resistenza Ra in a Figura 3?
Siccomu u scopu di stu postu hè solu per illustrà u prublema, micca per fà u calculu quantitatiu di u circuitu.Ùn avemu da fà u calculu esatta.
Ma pudemu certamente sapè chì, per FIG.3, a tensione à traversu a resistenza Ra hè ancu apprussimatamente uguale à 217.8V è a tensione di interfase hè zero.
In FIG.4, vedemu chì a n-linea si rompe in N è N', allora chì succede à a tensione à u puntu N'?
A risposta hè esattamente a stessa per DC.Sè u circuitu hè cumplitamenti simmetrica, Un 'uguali 0V;Sè i paràmetri circuit sò inconsistenti, Un 'ùn uguali 0V.
In un circuitu praticu, soprattuttu in un circuitu di illuminazione, l'AC trifase hè asimmetricu, cusì u currente passa per a linea N o linea PEN (linea zero).Una volta chì a linea N o a linea PEN si rompe, a tensione daretu à u puntu di rottura aumenta.In i casi estremi, vene à a tensione di fase, chì hè 220V.
Fighjemu un ochjuATSE:
In questa stampa vedemu a linea duale in entrata, uATSE, è di sicuru u lume di carica.Quì, però, u numeru di lampade nantu à e trè fasi varieghja, cù a fase A chì hè a più carica.
Imaginemu chìATSEavà chjude u ciclu T1 à a manca, è l'operazione attuale passa da T1 à T2.
Sè, durante a cunversione, a linea 1N hè tagliata prima è a trifase hè tagliata dopu, dopu durante a cunversione, pudemu sapè immediatamente da a cunniscenza di sopra chì a tensione di a linea neutra di a carica pò cresce o falà.Se a tensione nantu à a lampada supera a tensione di fasa troppu, a lampada brusgiarà durante u prucessu di cunversione.
Hè quì chì vene a sovrapposizione di e linee neutre.
Chì ci hè a suluzione ?
ATSEcù a funzione di sovrapposizione di linea neutra, quandu hè accesa, prima assicuratevi chì a tensione trifase hè attivata prima, è poi a linea N hè attivata in fine;Quandu hè attivatu, prima assicuratevi di accende a linea N, è poi accende a tensione trifase.Ancu, ATSE pò sovrappone i N linee di i dui percorsi istantaneamente.Questa hè a funzione di sovrapposizione di linea neutra.